tisdag 21 maj 2013

3månaderskontroll.

Längd: 61,3 cm                        (+11,3 cm sedan födseln)
Vikt: 5570 g                             (+2100 g sedan födseln)
Huvudomkrets: 39,7 cm     (+5,7 cm sedan födseln)

Allt såg väl så bra ut som det bara kunde göra.
Vaccineringen gick mycket bättre än vad jag trodde, grät i 30 sekunder, sen var det över. Det vi går igenom varje kväll är ju 1000 gånger värre ;) Inte har jag förstått att det är kolik hon har. Inte förrän nu. Alla bebisar gråter väl? Och det går ju över, hon skriker ju inte konstant... Eh, ja...Men det är ju bra att man fick veta det, lagom till hon blev 3 månader och det oftast går över vid den här åldern, haha!
Jag har alltså genomlidit något som jag inte ens visste om. Känns toppen, var det inte farligare än såhär så...

Vänta. Jag ser ett mönster. Ingenting var så farligt som jag trodde. Graviditeten var inte ens en gnutta jobbig. Fick jag sälja skulle jag hellre vara gravid resten av mitt liv än att inte vara det.
Att föda barn var ingen större prestation, det gick ju liksom av sig själv och det var bara att följa med.
Ska det fortsätta såhär? Bara rulla på utan konstigheter?
"Gud, hör vår bön..." ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar