måndag 25 mars 2013

Helgens besök.

Helgen kom - och gick. Vi hade besök av Niklas pappa och hans familj; en fru som heter Eva (som inte är en fru egentligen men de har ju varit tillsammans i hundra år) och deras gemensamma son Johan, Niklas halvbror, som är lika gammal som jag.
De kom vid lunchtid på lördagen. Jag hade varken träffat Eva eller Johan förut, och Niklas pappa bara en gång.. så det var ju inte sådär avslappnat som det borde vara när man träffar "den andres" släkt och visar upp en nykomling i familjen. Ett barnbarn. Ett syskonbarn. (Johan tyckte för övrigt att "farbror" lät fruktansvärt gammalt, faktiskt äldre än farfar, och jag kan faktiskt hålla med honom!)

Men det gick bra och blev avslappnat ändå tillslut, hej hej och kram istället för handslag för så är det ju när man är familj.
Vi åt köttfärsgratäng till lunch som de hade med sig, vilket innebar att jag och Niklas hade sjukt mycket tikka masala att äta igår och en hel del i frysen nu... ;)
De gullade med Majken förstås och sen stuvade vi ner henne i vagnen för att ta en tur ner på stan, de checkade in på sitt hotell och sen promenerade vi hem till Titti för där skulle hon bjuda på middag. Det blev en väldigt fin kväll med supergod lammiddag, gamla minnen och skratt!
Klockan var närmare halv två när jag slängde huvudet på kudden...

Igår söndag blev vi väckta av att det ringde på dörren, det var besöket som hade hittat hit med spårvagnen helt på eget bevåg. De blev sittande här en stund innan de styrde kosan hem till Kumla igen.

På kvällen kom svärmor Titti förbi med en bit cheesecake som hade blivit över från kvällen före. Ingen blev gladare än jag! Det blev lite tvtittande och kaffedrickande, och den där cheesecaken (böjning bestämd form singular?) försvinner nog under dagen idag...

En intensiv helg alltså, men ändå är helgen inte riktigt över eftersom Niklas har långhelg och därmed är ledig idag också. Jag ska ta tillfället i akt och gå utan Majken och köpa frimärken, en promenad ensam känner jag är välbehövligt... även om det så bara är 20 minuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar