onsdag 20 mars 2013

1 månad.


En alldeles, alldeles ny liten Majken.

Ja, kan ni tänka er... Idag är det 1 månad sedan Majken kom till världen. En hel månad! Exakt 4 veckor är det faktiskt också. 28 dagar. Ja, visst har tiden gått fort. Och det blev precis som jag tänkt. Att när det kändes som att tiden bara sprang iväg när jag var gravid... hur snabbt skulle tiden inte gå när hon väl kommit? Och visst är det så... Tiden bara springer iväg och jag oroar mig för att jag inte njuter tillräckligt. Gör jag det? Njuter? Jag vill ta vara på tiden mer! Men hur gör man?
Stressa över att tiden går för fort. Hur hälsosamt är det? Men nästa sekund skrattar jag åt min egen dumhet och tänker att men kära någon, Majken är bara en månad gammal. Vi har ju en hel livstid kvar att njuta av!

Idag har vi varit och hälsat på på jobbet, för andra gången. Man blir populär när man bär omkring på ett sånt litet knytte, alla tittar och ler mot en och frågar hur gammal Majken är.
På jobbet hade det kommit in en hel del nyheter. Bland annat de här. Gissa vilka skor jag ska köpa när mina semesterpengar kommer in på kontot nästa vecka... jo, tuggummirosa gummistövlar som dessutom har märket Dr Martens, kan det bli bättre? Nu får den regniga skitvåren komma bäst den vill, jag kommer vara förberedd! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar