tisdag 3 september 2013

Café för hela slanten!

Tisdagarna har härmed utsetts till den stora fikadagen. För kl 13 till kl 16 är det babycafé. Först pratar vi. Sen sjunger vi. Sen fikar vi. Och pratar lite till.
Och efter det är det fikauppehåll i 2 timmar, till kl 18. För då börjar hantverkscafét. Då sitter jag och fikar och virkar. Och pratar med hantverkartjejerna som får mig SÅ sugen på att lära mig att sticka.
Till klockan 21 sitter vi där. Och det är verkligen supermysigt.

Så ser mina tisdagar ut framöver. Ganska härligt, va?

(Till mitt försvar har jag promenerat över 1 mil idag. Powerwalkat. Inte för att träna, utan för att jag har haft så himmelens bråttom och varit stressad för att hinna med både spårvagn och till jobbet och till nästa café. Jag har därmed blivit svettig inte mindre än 3 gånger idag! Det ni! Ja, man kan ju i alla fall låtsas som att man kompenserar upp det eviga fikandet lite...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar