tisdag 11 november 2014

Sommaren 2014.

Vilken sommar vi hade. Energin gick helt ur mig.
Dödsvarmt varje dag. Några få regndroppar några enstaka nätter. Dåligt samvete så fort jag bestämde mig för att hålla mig inomhus. Som det alltid brukar bli.

Här kommer lite bilder från i somras.








Den 11 augusti började Majken på dagis (jag vet att det numera heter förskola och här hemma säger vi ju "barnehage" men dagis känns mest närmast hjärtat och kärleksfullt på något sätt).
I alla fall. Inskolningen gick så bra den kunde gå. Första dagen var vi där och "hälsade på" i 2 timmar. Andra dagen lämnade jag Majken en stund medans jag satt i personalrummet och dränkte hjärtekrosskänslorna med kaffe. När det gått en halvtimme sa pedagogerna att Majken klarade sig så bra att jag kunde gå hem. Och tredje dagen lämnade jag precis som jag gör nu. Gick hem. Och allt gick hur bra som helst.
Hon får skryt om hur duktig hon är och hur glad hon är jämt. Ja, det här med dagis känns riktigt bra och vi är supernöjda allihopa med dagiset vi fick, trots att det blev vårat 5e(!)-handsval... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar