onsdag 30 oktober 2013

Julresa bokad.

Den 22a december (på min födelsedag!) kommer vi; jag, Niklas och Majken upp till Skellefteå.
Niklas åker hem igen i mellandagarna men jag och Majken stannar lite längre, vi har inte bestämt oss hur länge vi vill stanna än...

Men hipp hurra, min första jul med familjen sedan... farmors sista jul. Den julen, 2010, blev en stillsam jul eftersom det var många som var sjuka och resten var hos sina respektive eftersom det var jämnt år.
Det finns ett minne från den julaftonen som har etsat sig fast och det är hur känslosamt det blev när min farmor nynnade med i en psalm som en av mina fastrar sjöng på julaftonskvällen. Aldrig trodde jag väl att jag skulle gråta på självaste julafton. Men jag är glad att jag fick det minnet av farmor, som skulle bli ett av de sista.

Och i år är det mitt (och Niklas) stora år 2013 och det ska avslutas med en jul som jag så länge längtat efter!
Majkens första julafton och jag vet inte om jag har för stora förväntningar men julen är min absoluta favorithögtid och det har den alltid varit.

Och såhär 4,5 vecka före första advent vill jag passa på att önska er alla en God Julförberedelse (vi hoppar över sämstnovember!), må er knäck stelna och pepparkakor hålla formen! 

6 kommentarer:

  1. God Jul ;)
    Välkomna hem, längtar efter er ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Elisabeth Hedström31 oktober 2013 kl. 06:44

    Hoppas få träffa er! På juldagen kanske...?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men absolut, Elisabeth!
      Ser framemot att träffa er alla! :D

      Radera
  3. .....tårarna rinner utför mina kinder, önskar att jag fått dela det minnet med dej. :) Vi hoppas att Majkens första jul blir trevligmysigsnöiggodglad och alldeles, alldeles.....underbar! :)
    Läser allt du skrivit och tillverkar..... imponeras, gläds och njuter av ert liv...! de var bara det här me TV´n, du vet.... :) Många långa Kramar till er! :) <3<3<3 Juldagen...ja, same procedure as every year.....!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meeeen, vi ses ju på julafton me i år, eller hur?!
      Och då ska det minsann tittas på tv också, klockan 15!

      Radera