lördag 10 maj 2014

En citronkladdkaka. Eller två.

Igår gjorde jag en citronkladdkaka. Jättegod. Så god att i morse när jag vaknade var det inte så mycket kvar av den (?!). Och kan man verkligen bjuda 11 tjejor på mindre än en halv citronkaka när man ska på fest? Nej, det är klart att man inte kan. Så jag fick göra en till.


Här hittar ni receptet.

Och kanske var det lika bra att denna någon åt lite väl mycket av kakan i natt. För den kakan blev lite av en test. Stannade liiite för länge i ugnen. Var liiiite för okladdig. Och så fick vi ju en hel citronkaka helt för oss själva!

Ikväll ska jag på Eurovision Song Contest-fest. Kan ni tänka er 11 tjejor som sitter och vrålar och hejar på SVERIGE (och Österrike)? Och äter citronkladdkaka...

1 kommentar:

  1. Oj, så god den ser ut! Den ska verkligen mina smaklökar få testa. :)
    Och du... rätt låt vann, äntligen! :D

    SvaraRadera